Tuesday 2 July 2013

Aiman dan Football Club

Aiman anak saya yang kedua.
Dia memang minat main bola, sama macam papanya.
Kalau Mr. Hubby pegi main bola/futsal petang2 kat sini dia akan ikut...kalau tak de kawan lain nak main dia akan practice sorang2 jer...Abang dia Aliff (kami panggil Along), usia cuma berbeza setahun tapi kurang berminat main bola. Walaupun dari 'acuan' yang sama, tapi setiap anak miliki minat dan potential yang berbeza...kita sebagai ibubapa cuma bagi sokongan dan semangat untuk diorang.

Apa yang menggembirakan kami, Aiman terpilih untuk jadi wakil sekolah dalam football team di sekolah dia. Oleh kerana minat dia dalam bola, suatu hari Mr. Hubby bawa dia ke satu Junior Football Club (JFC) di sini. Pada mulanya coach club tu ragu-ragu untuk terima Aiman dengan bagi alasan diorang dah cukup pemain. Mungkin dia ingat Aiman baru nak 'belajar' main bola...tapi seorang lagi coach di situ lebih positive dan bagi Aiman peluang untuk cuba main pada hari tersebut...Hasilnya, diorang agak impressed dengan permainan Aiman dan setuju untuk diterima dalam kelab tersebut.

Masa ni kekonon acara tandatangan kontrak mcm EPL 

Pada minggu berikutnya Aiman wakili kelab tersebut untuk satu match. Lawannya adalah another football club yang lebih lama dilatih. Surprisingly team dia menang! Aiman turut sumbangkan penalty kick untuk team dia...Coach dia punya la happy...datang jumpa kitorang dan siap ucap terima kasih sebab bawak Aiman masuk club dia..hehehe..

Ahad lepas pulak (30/6/2013) diorang ada tournament. Ada empat team semuanya jadi team Aiman ada 3 games hari tu...satu menang, satu seri dan satu kalah...dia sumbat 2 gol. OK lah kan, yang penting dia dapat peluang belajar dan bermain kat sini...dapat tambah kawan2 jugak.....Mama macam biasa la excited..tunggu tengok dia main dari pagi sampai habis game dekat pkl 3pm...senang jer nak cam Aiman dari tepi padang sbb dia sorang jer yg rambut 'paling hitam'.....ramai juga parents yang datang tegur aku ngan hubby puji permainan Aiman..Alhamdulillah, harap2 dia tak leka dengan pujian dan berusaha lagi untuk baiki permainan dia...

Ni gambar masa tournament hr tu...








Mama doakan bakat Aiman dapat digilap lebih lagi di sini...:)













2 comments:

  1. Tahniah buat Aiman.. moga dia terus maju jaya :)
    Pangalaman berharga dapat main bola di club.. so proud of him :)

    ReplyDelete
  2. Thanks Nur....
    Rasa syukur sgt2 sbb dia dapat peluang macam nie:)..sayang juga abang dia tak minat sgt main bola.Tapi tak boleh nak paksa2 kan?

    ReplyDelete