Friday 18 October 2013

Doa Anak Rajin Solat

Buat masa ini saya dan suami masih berusaha untuk memastikan anak -anak solat lima waktu secara tetap. Masih perlu diingatkan tiap kali masuk waktu sembahyang. Tambah-tambah bila diorang leka dengan tv atau x-box. Bila baca pengalaman ibu-ibu yang lain terasa kagum dan cemburu bila anak diorang sudah taat menepati waktu solat seawal usia 7-8 tahun...mungkin saya sebagai ibu belum cukup berdoa.

Hasil pencarian tips-tips mendidik anak bersolat saya jumpa doa ini:


Sedikit perkongsian di hari Jumaat ini...

Saya sendiri sedang berusaha untuk menghafal dan amalkan doa ni. Rasa kesal kepada diri sendiri kerana sedikit terlambat untuk mengamalkan doa ni, tapi better late than never kan...? Saya berkongsi di sini dengan harapan ibu-ibu yang singgah di sini dapat amalkan doa ni lebih awal, mungkin sejak mula mengandung lagi....




No comments:

Post a Comment