Monday 11 May 2015

Hansel & Gretel di Belgrade Theatre

9 Mei 2015

Menonton teater muzikal adalah salah satu 'wishlist' saya di sini. Sudah pasti menonton teater di West End London yang terkenal di seluruh dunia menjadi impian. Tetapi kerana jarak yang agak jauh dari Coventry, kami rasa lebih mudah menonton di Belgrade Theatre yang hanya terletak di Coventry city centre.



Kebetulan pula saya dapat tahu mereka akan menayangkan teater fairy-tale Hansel & Gretel yang sesuai untuk tontonan anak-anak. Teater Hansel & Gretel dipersembahkan di sini selama tiga hari mulai Khamis 7/5/2015 hingga 9/5/2015. Kami membeli tiket secara online dan menontonnya pada hari Sabtu.

Belgrade Theatre, Coventry

Oleh kerana beli tiket secara online, kena collect dulu tiket di kaunter yang dipanggil 'Boxoffice'.

Kaunter BoxOffice

Tickets

Persembahan yang menarik diiringi dengan piano secara live selama hampir satu setengah jam. Memang tak boleh ambil gambar kat dalam, tapi di notice board ada gambar-gambar persembahan sesi sebelum ini.

 Gretel & clowns



Mia & Danish tunggu 'candy house' rumah ahli sihir jahat seperti yang diorang baca dalam buku, tapi dalam persembahan ni tak ada scene macam tu. Mungkin nak kena sesuaikan dengan persembahan pentas jadi skrip kena diolah sikit.



Sebelum balik ambik gambar dulu di kawasan luar Belgrade Theatre.




Terima kasih Papa...belanja kami tonton teater!:)

No comments:

Post a Comment