Wednesday 13 January 2016

Shopping Boxing Day di Bicester Village

Throwback Boxing Day 26 Disember 2015.

Memandangkan ini kali terakhir nak 'berboxing day' jadi kami gigih ke Bicester Village (BV) walaupun tahu mesti pengunjung tersangat ramai pada hari tersebut. Tahun-tahun sebelum ni kami ke outlet lain sebab Mr. Hubby memang tak boleh tahan kalau jalan jem dan susah dapat parking. Itu situasi yang digambarkan oleh kawan-kawan pada hari boxing day di BV. Awal-awal lagi kami booked bilik di Travelodge berhampiran, lebih kurang 10 minit perjalanan ke BV. Book juga bilik untuk kawan saya Shimah yang akan pergi bersama-sama kami.

Petang 25/12 kami dah bertolak ke Bicester dan bermalam kat sana. Pagi tu bangun awal buat tuna sandwich untuk bekal. Sebenarnya ada bawa nasi tapi bangun awal pagi semua tak selera nak makan. Macam nak sahur pulak. So sarapan minum teh/kopi je. Tunggu Subuh masuk jam 6.06am then terus bersiap-siap dan check-out. Ada kawan yang sampai BV lebih awal bagi laporan pengunjung dah mula sampai tapi parking masih banyak.

Kami tiba di BV kurang 10 minit pukul 7.00 pagi. Itupun dah mula jem bila hampir sampai di roundabout nak ke BV. Kalau sampai lambat sikit dah tentu lebih panjang jemnya. Polis trafik yang menjaga lalulintas divert kami untuk park di area Tesco. Mulanya agak frust sebab ingatkan jauh nak berjalan kaki ke BV, rupanya ada short-cut. Jalan kaki sikit jer dah masuk ke BV yang kat di penghujungnya ada Prada. Kebetulan masih bercuti Krismas jadi Tesco tutup pada hari tersebut dan parkingnya digunakan untuk pengunjung2 BV yang ramai tuu...

Jalan dah start jem

Pada hari tersebut semua outlet mula di buka jam 7 pagi. Waktu kami sampai masih gelap lagi tapi orang dah mula beratur di outlet Prada dan beberapa outlet lain. Join beratur jugak nak tengok manalah tahu ada offer yang menarik. Kiranya badge pertama jugak lah yang masuk haha...tapi harga macam sama jer dengan harga yang ditengok sebelum-sebelum ni...

Waktu mula sampai

Keluar dari situ pengunjung makin ramai. Oleh kerana datang awal dapatlah masuk ke beberapa outlet yang memang dah 'aim' sebelum ni. Nak masuk satu-satu rasanya tak mampu sebab ramai sangat orang. Kalau nak datang untuk boxing day kena dah target nak masuk kedai mana. Outlet Polo Ralph Lauren baik Mens/Women/Children semuanya beratur yang sangat panjang tak kuasa nak beratur sama. Outlet lain macam Kate Spade (murah agaknya tapi tak sempat masuk), Burberry, Coach, Hackett, Ted Baker, Pandora pun orang dok beratur juga tapi tak la sepanjang queue kat kedai Polo.


The crowd

Dapatlah beberapa hasil tangkapan pada hari tu termasuk hadiah anniversary dari Mr. Hubby. Terima kasih yang tak terhingga....Shimah pun happy sangat dapat beli beg idaman hati. Juga belikan backpack Cath Kidston untuk Mia dan kasut Clarks untuk Nash ganjaran temankan mama dan papa menyopping hari ni haha...Yang bestnya Shimah ada jadi kami pun tumpang claim VAT sekali. Swiss tak termasuk EU countries so dia boleh claim lah.


 Kenangan dengan Shimah di BV

Nasib baik bawak bekal. Cafe/stall dah la tak banyak kat sana dahtu sah-sah la ramai yang menunggu. Nash dan Mia dah lapar sangat jadi cari je spot untuk buka bekal dan bagi diorang makan untuk alas perut.

Dah habis round satu BV kami balik semula ke Coventry...




No comments:

Post a Comment