Wednesday 6 January 2016

Award Akhir Tahun 2015

Hari ni 5 Januari 2016 hari pertama anak-anak bersekolah di tahun baru setelah bercuti winter break selama dua minggu. Rumah kembali sepi tinggal Mama sorang-sorang. Semasa hari terakhir winter term sebelum bercuti, sekolah adakan Recognition Assembly. Ibu bapa dijemput untuk hadir sama. Oleh kerana saya ada hal lain, tak dapat hadir pada hari tersebut. Semasa perhimpunan ni, murid-murid yang terpilih diberikan 'award' sebagai salah satu cara untuk meraikan pencapaian mereka dan juga memberi motivasi kepada rakan-rakan yang lain.

Semasa Recognition Assembly Aiman dilantik menjadi Sports Captain sekolah dan diberikan badge. Alhamdulillah Aiman diberikan bakat dalam bidang sukan. Selain bolasepak, dia ada wakili sekolah dalam beberapa sukan lain termasuk hoki dan running. Ikut kata Aiman semasa dia dipanggil oleh Head Teacher, Mrs. Ward Aiman ke biliknya Mrs Ward dilantik sebab selain aktif bersukan, Aiman juga mengekalkan disiplin dan akhlak yang baik semasa dalam bas ke tempat perlawanan dan juga semasa di padang. Jadi Aiman kena ambil tanggungjawab untuk sentiasa jaga tingkah laku kerana dah diberi kepercayaan oleh cikgu.

Badge Sports Captain sekolah

Nash pula dapat award untuk 100% attendance sepanjang term lepas. Dapat ice-skating pass percuma untuk dua orang. Nash memang aim untuk dapatkan ice-skating pass ni. Kalau ada tak sihat sikit-sikit Nash tetap nak pegi sekolah sebab tak nak rosakkan rekod kedatangan dia.



Mia dapat award untuk 'Respect' iaitu salah satu daripada 'values' yang ditekankan di Templars Primary School.



Di secondary school tiada parent assembly tapi head teacher menghantar post card bagi meraikan pencapaian pelajar. Bulan Disember Along dapat dua poskad.



Kurang satu tahun je lagi tempoh bermukim di bumi ratu. Saya selalu ingatkan anak-anak untuk dapatkan sebanyak mungkin ilmu dan pengalaman di sini. Mudah-mudahan Along, Aiman, Nash dan Mia lebih cemerlang di tahun 2016.  .

No comments:

Post a Comment