Saturday 26 March 2016

Ice Cream & Swanswell Park

Selepas berbulan-bulan cuaca gloomy dan suram, semalam Allah hadiahkan cuaca indah dengan pancaran cahaya matahari sempena hari pertama cuti persekolahan anak-anak.

Anak-anak dah lama mintak nak makan sate, hari ni dapat lah penuhi keinginan mereka. Cuaca cerah jadi dapat bakar sate di belakang rumah.

Petang itu pula sahabat kami, Najwa ajak ke kedai deserts, Creams Cafe yang terletak di tepi tasik Swanswell. Kami ke sana selepas solat asar. Anak-anak excited nak makan aiskrim dan nak main scooter di park.

Laluan pejalan kaki di tepi tasik untuk ke Creams Cafe



Ada bermacam jenis desserts kat sini, pancakes & waffles dengan pelbagai toppings, juga aiskrim dengan macam-macam perisa dan berwana-warni. Sudah pasti aiskrim yang jadi pilihan anak-anak.

Scrumptious Ice Cream

Layannn...

Tak lama selepas kami sampai, Sya sekeluarga turut sertai kami. Family kami bertiga akan balik dalam tahun ini. Kami sama-sama tiba di Coventry pada tahun 2013 walaupun berlainan bulan dan sama-sama bermastautin di Tile Hill, Coventry...Tahun ni seorang demi seorang pula berangkat pulang...Sedihnyaaaa.....Sya dijangka balik ke Terengganu pada penghujung April dan selepas tu giliran kami pula akan menyusul....Sebelum balik, kutip sebanyak mungkin kenangan bersama...


Sya, Kak Isma akan rindukan kuih cek mek molek, serimuka dan bubur biji nangka Sya...juga Karipap Najwa yang sedap!


Nabeehah, si comel yang dilahirkan di sini


Sementara anak-anak bermain di park, mak2 apalagi duduk bersembanglah...Sampai lupa nak ambik gambar diorang bermain.


Aiman kat tepi tasik yang banyak swan...sempat ambik gambar ni je sebelum balik

No comments:

Post a Comment